نوشته های روزانه من

نویسنده رادیو

نوشته های روزانه من

نویسنده رادیو

نوشته های روزانه من

نوشته های خودم و مطالبی که دوستانم مینویسند و مفید است را در این جا با شما به اشتراک میگذارم.

طبقه بندی موضوعی

سلامت جنسی کودکان (پیازی در پوست سیب)

"ما اگه اسم پیاز رو بگذاریم سیب یا خیار ، فرقی در ماهیت پیاز نمیکند و موقع پوست کندنش اشک ما را در می آورد."

"من بخاطر اینکه نویسنده م و تدوین میکنم هر از گاهی به مسائلی بر میخورم که تو حوزه کاریم نیست ولی احساس میکنم که خوبه اطلاعات کمی که در موردش به دست آوردم رو به بقیه هم بدم(البته در حد کم). تا شما هم بیشتر در مورد تحقیق کنید.
مثل همین توضیح مسائل جنسی به کودکان. که امروز تصمیم گرفتم یکم در موردش بنویسم."

» چند وقت پیش یکی از دوستانی که متأهل و صاحب فرزند بود برام تعریف میکرد که پسرکوچیکش گوشی خانمش رو گرفته و از توی اینستاگرام پیجی رو پیدا کرده که عکسهای خاکبرسری از زنها میذاشته. و این بچه با تعجب به این عکسها نگاه میکرده و براش کلی سوال بوجود اومده که اندام زنها چرا این شکلیه.
تا اینجاش مسئله ای نیست و ممکنه برای هر بچه ای پیش بیاد. چیزی که مهمه برخورد خانواده با اینجور مسائل و میزان اطلاعات اونها برای پاسخ این سوالات به کودکه.

دوست عزیزمون تعریف میکرد که مادر به دلیل اینکه از زیر سوالهای بچه در بره، گفته من میرم خرید و حتی گوشی رو هم از دست بچه نگرفته و بچه رو با کوهی از سوالات جنسی که براش پیش اومده تنها گذاشته.

به نظرم ما به خاطر فرهنگی که از قدیم بهمون ارث رسیده و مخلوط کردن اون با دینمون به یک فرمول عجیبی در این مورد رسیدیم که فکر میکنیم پاک کردن صورت مسئله درست ترین کاره یا نهایتا بجای جواب صحیح ، جوابهای صد من یه غاز به بچه میدیم.
ما میتونیم اسم پیاز رو بذاریم خیار ولی وقتی پیاز رو پوست بکنیم باز هم اشکمون رو در میاره.

این فرمول نه از نظر دین درسته نه کمکی به فرهنگ میکنه و نه از لحاظ علم روانشناسی مورد تأییده.

خدارو شکر الان با یه سرچ کوچیک میتونید کلی مطلب در مورد این مسئله پیدا کنید. 
ولی متأسفانه ما یک ساعت وقت نمیگذاریم که نحوه پاسخ با کودک در برابر اینگونه سوالات رو یاد بگیریم و بخاطر یک ساعت وقت نگذاشتن آینده ذهنی کودک خودمون رو خراب میکنیم.
مقاله خوندن ، ویدیو دیدن و یا کمک گرفتن از روانشناس واقعا خیلی طول نمیکشه، ولی ارزش خیلی زیادی داره.

پدر و مادر ها باید بدونن که اولا هر کی خربزه میخوره پای لرزش هم میشینه یعنی اگه بچه دار شدین به ناچار باید خودتون رو برای روبه رویی با این مسائل آماده کنید، و اینکه هرکه طاووس خواهد جور هندوستان کشد. یعنی اگه بخواید بچه تون رو درست تربیت کنید پول این کار رو برای شما انجام نمیده و خودتون هستید که باید راه و روش علمی تربیت بچه تون رو یاد بگیرید.

بچه های ما از زیر بوته نیومدن و قرار هم نیست یکهو تو سن 21 سالگی برای اولین بار وارد جامعه بشن. اونا تو جامعه بزرگ میشن و خیلی زود با مسائل آشنا میشن، توضیح ندادن این مسائل برای کودک کنجکاو و پاک کردن صورت مسئله ، مثل این میمونه که بجای اینکه آنتی ویروس بریزیم رو کامپیوترمون ، بگیم چون نمیخوام آنتی ویروس بریزم ، نه اینترنت میرم نه بهش فلش وصل میکنم.

من چند تا ویدیو خوب در مورد مسائل مختلف جنسی و توضیح اونا به کودکان دیدم که لینگشو میذارم
لینک ویدویها



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی